Expozitia “Un nou trend de lifestyle” de la Galeria Subterana din Timisoara s-a incheiat

Timp de 2 saptamani, expoziţia curatoriata de Mihaela Ion, la Galeria Subterana din Timisoara, “Un nou trend de lifestyle” a putut fi vizitata de publicul larg. Bijuteriile realizate de Angela Ciobanu, tablourile lemn pe lemn create de Liliana Stoica si mobilierul de esenta tare gandit de Ciprian Manda au transformat Galeria Subterana intr-un spatiu de consum de cultura destinat unui nou trend de lifestyle, dedicat celor care apreciaza produsele de autor.

Curatoarea Mihaela Ion declara “Produsele de autor, fie ele bijuterii, tablouri sau mobilier au spart bariera conventionalului si isi au loc in galerii de arta, muzee şi spatii special create consumului de industrie creativa si cultura. Aceasta expozitie exact acest lucru a prezentat, ca locul produselor de autor este in galerii de arta și, pentru a fi prezentate cu acest statut categoriilor de public au nevoie de un curator capabil sa le prezinte corespunzator”.

Expozitia a fost gandita ca un drum intre lumini şi umbre, materiale si tehnici vechi reinterpretate prin tehnici noi. Bijuteriile de lux create de Angela Ciobanu si-au gasit locul in felinare, tablourile cu o cromatica vibranta ale Lilianei Stoica s-au potrivit in cele cinci incaperi ale Galeriei Subterane, iar mobilierul realizat de Ciprian Manda a prezentat o alternativa pentru scaunele, taburetele, şi politele banale.  

Publicul a fost fascinat de expozitie si de conceptul curatorial, fapt demonstrat si de multele texte realizate in cartea expozitiei. Proiectul “Un nou trend de lifestyle” sustine productia de produse 100% romanesti, uneori de inspiratie din patrimoniul traditional autohton, cu promovarea conceptelor propuse de artistii expozanti Liliana Stoica, Ciprian Manda si Angela Ciobanu. Momentul ales pentru aceasta expozitie este de asemenea foarte important, actulamente suntem in fata unei tendinte generale pentru deschiderea catre noi piete emergente de arta si design, a descoperirii unor noi valori nationale si adoptarea produselor de autor ca  bunuri de natura (inter)nationala.  

Parteneri media: AGERPRES, Modernism.ro, Revista din lemn, The Institute, Radio Romania Cultural, Hotnews, IQADS, SMARK, Artivist, Casa mea, Casa Lux, Casa si Gradina, Asociatia Operatorilor Culturali din Romania, A List magazine, Magmob, Fundatia Calea Victoriei, Bookblog, Radio Timisoara, Ziarul Actualitatea, Timisoara Azi, AroundTimisoara, Pagini de Cultura, Evenimente Banatene, Timis Plus, Timisoreni.ro, inoras.ro, umblat.ro, feeder.ro.

Expoziţia Un nou trend de lifestyle este realizata de Revista Atelierul in parteneriat cu Direcţia Judeteana pentru Cultura Timis.

Foto credit: Daliana Iacobescu

Avantajul acestui proiect este acela ca este un eveniment creat de Asociatia Atelierul de Creatie (www.revista-atelierul.ro), asociatie  cu experienta in domeniu de peste sapte ani, care promoveaza in mod constant industria creativa si cultura romaneasca la nivel national, cat si la nivel international. Revista Atelierul (www.revista-atelierul.ro), principalul proiect al Asociatiei Atelierul de Creatie, este o platforma activa de promovare online si offline a industriilor creative si culturale din Romania si din strainatate. Revista Atelierul s-a pozitionat de la data fondarii, in 2010, ca fiind un promotor activ al produselor de autor si de designer si a aparut in momentul in care cultura designerilor si a creatorilor de obiecte unicat a inceput sa ia amploare in Romania si a devenit tot mai necesara o structura in cadrul careia creatorii şi designerii de produs, de idei sa se poata regasi.

Search